Finále EURO 2024: Triumf Španielov si zaplo takmer milión divákov

15.07.2024
zdroj: TV Markíza
zdroj: TV Markíza

Nedeľné záverečné stretnutie Španielsko – Anglicko bolo zároveň vôbec najsledovanejším zápasom bez slovenskej účasti v rámci celých majstrovstiev Európy vo futbale.

Tlačová správa TV Markíza

Celý jeden mesiac prinášala skupina Markíza exkluzívne na svojich staniciach Markíza a Dajto, ako aj prostredníctvom streamovacej služby Voyo, kompletný program futbalového šampionátu UEFA EURO 2024. V nedeľu 14. júla zviedli vo veľkolepom finále súboj o post futbalového vládcu starého kontinentu mužstvá Španielska a Anglicka

Po napínavom zápase napokon víťaznú trofej Henriho Delaunaya zdvihli nad hlavu Španieli, ktorí zdolali Anglicko 2:1. Druhý polčas stretnutia sa na obrazovkách Markízy v oboch hlavných cieľových skupinách stal suverénne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc a konkurencii nedal šancu.

V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 dosiahla druhá polovica zápasu vysoký rating 13,0 % a extrémne vysoký podiel na trhu až 49,1 %. Pozrelo si ho až 666-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania mal druhý polčas zápasu dosah dokonca až na 990-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Nemenej výraznému diváckemu záujmu sa tešila aj prvá polovica včerajšieho vyvrcholenia šampionátu, ktorá zaznamenala fantastický rating 11,9 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 38,0 % v cieľovej skupine 13-55. K obrazovkám TV Markíza pritiahla celkovo 637-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a v čase vysielania zasiahla dokonca až 992-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Konkurenčné filmy Ibiza (share 11,2 % v CS 13-55) a Nočná mora (share 8,3 % v CS 13-55) na obrazovkách TV Joj v rovnakej cieľovej skupine výrazne zaostali,rovnako aj film Kosenie Jastrabej lúky (share 7,9 % v CS 13-55) či seriály Hotel Portofino (share 1,7 % v CS 13-55) a Toskánska vášeň (share 3,7 % v CS 13-55) na verejnoprávnej Jednotke.

Včerajšie záverečné stretnutie Španielsko – Anglicko bolo zároveň vôbec najsledovanejším zápasom bez slovenskej účasti v rámci celých majstrovstiev Európy vo futbale.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Od 1. 1. 2024 sú dáta analyzované v novej komerčnej cieľovej skupine 13-55. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA