Prieskum: 3/4 nakupujúcich v Európe preferujú cez koronu obchody a reštaurácie v susedstve

10.10.2020

Musíme si pomáhať, dalo by sa voľne skonštatovať z medzinárodného prieskumu. Zameral sa na nakupovanie ľudí počas koronakrízy.

Zdroj: Ma Kl / Unsplash
Zdroj: Ma Kl / Unsplash

Tlačová správa spoločnosti Mastercard

Tri štvrtiny nakupujúcich teraz kvôli pandémii dávajú radšej prednosť obchodom a službám v susedstve. Medzi piliere miestnych komunít sa radia pohostinstvá a reštaurácie, večierky alebo poštové pobočky.

Traja z piatich ľudí dôverujú odporúčaniam svojich lokálnych predajcov a 77 % zákazníkov dáva prednosť nákupom od osôb, ktoré pozná. Vyplýva to z výsledkov čerstvého reprezentatívneho prieskumu spoločnosti Mastercard v 16 európskych krajinách.


Vykonaný prieskum ukázal, že ľudia naprieč Európou teraz ďaleko viac utrácajú v okolitom prostredí predovšetkým preto, aby svojim miestnym predajcom pomohli postaviť sa späť na nohy (49 %). Medzi ďalšie významné dôvody patria novo vytvorené vzťahy s predajcami a nezávislými obchodmi (28 %) a dôvera v odporúčaniach druhých (26 %). 


Dve tretiny európskych zákazníkov uvádzajú, že si od vypuknutia pandémie ochorenia Covid-19 obľúbili nakupovanie vo svojom najbližšom okolí. Ako tri hlavné dôvody respondenti zmieňovali pohodlie (50 %), zástupy ľudí v supermarketoch (40 %) a nariadené obmedzenia dlhších ciest (31%).

Lokálni predajcovia sa tešia dôvere

Odhaduje sa, že malé podniky sa budú schopné ako v rámci svojich komunít, tak aj v globálnom meradle znovu spamätať vďaka dvojici zásadných faktorov.

Lokálni predajcovia sa tešia historicky najvyššej dôvere zákazníkov a spoločnosť Mastercard informovala, že na podporu oživenia miestnych firiem poskytuje pomoc v hodnote 250 miliónov dolárov.


Uplatňovanie protiepidemiologických opatrení má podľa prieskumu podobný vplyv aj na trendy vývoja komunitných hodnôt: oproti minulému roku dnes 58 % ľudí ďaleko skôr pozdraví svojich susedov, približne každý piaty má kľúč od susedov, 44 % ľudí preberá pre svojich susedov zásielky a 18 % uvádza, že sú členmi miestnej skupiny v aplikácii WhatsApp.

Zásadnú úlohu zohrávajú aj pohostinstvá a reštaurácie

Prieskum ďalej ukázal, že pre miestne komunity zohrávajú zásadnú úlohu najmä lokálne poštovné úrady, pohostinstvá a reštaurácie, školy, parky a večierky.

„Malé podniky sú základným kameňom hospodárstva. S tým, ako si ľudia opäť nachádzajú cestu k svojim miestnym komunitám, objavujú aj obrovský počet rôznorodých a jedinečných miestnych firiem. Na pomoc malým podnikom sme na celom svete aj v Európe zaviedli rad nových služieb a posilnili tie existujúce. Zároveň vyzývame každého, aby sa k nám v podpore drobných podnikateľov a miestnych predajcov pridal. Obnova ekonomiky začína v bezprostrednom susedstve každého z nás, pretože miestne obchody a lokálne komunity majú pre hospodárske oživenia a návrat k rastu zásadný význam," hovorí k výsledkom prieskumu prezident európskeho zastúpenia spoločnosti Mastercard Mark Barnett.

Malým podnikom je v Európe prostredníctvom spoločnosti Mastercard k dispozícii rad nových služieb, vrátane platformy Business Unusual alebo riešenie Trade Solution. Vďaka nim majú firmy k dispozícii možnosti nad rámec bežných bankových služieb a môžu tak šetriť čas aj peniaze.

Prieskum vykonala v septembri 2020 nezávislá spoločnosť OnePoll na vzorke 13-tisíc dospelých respondentov v 16 krajinách.