Kofola hlási rekordné leto, spotrebitelia boli verní tradičným značkám
Skupina Kofola informuje, že zlepšila kľúčové hospodárske ukazovatele. Pozitívne výsledky priniesol najmä československý segment nealko nápojov postavený na tradičných značkách.
Tlačová správa Kofoly
Kofola zaznamenala v treťom kvartáli 2020 v medziročnom porovnaní tržby vyššie
o 8325 tis. EUR, hodnota ukazovateľa EBITDA narástla oproti rovnakému kvartálu 2019 o 4592 tis. EUR. Kofola si tak vytvorila rezervu na ekonomické výkyvy súvisiace s druhou vlnou pandémie koronavírusu.
„O úspešnosti roku v oblasti nášho podnikania vždy rozhoduje letná sezóna. Som rád, že tento rok sme ňou prešli najlepšie v našej histórii. Naše tradičné produkty sú pre spotrebiteľov istotou aj v neistých časoch. V Českej republike a na Slovensku sme oproti vlaňajšiemu 3. kvartálu zarobili o 21,4 % viac a za celú skupinu o 11,8 % viac," hovorí Jannis Samaras, generálny riaditeľ Skupiny Kofola.
Z kategórií sa darilo predovšetkým sirupom, rástli aj predaje vôd. „Naše sirupy zaznamenali tržby medzikvartálne vyššie o 20,5 %, vody dokonca o 35,5 %. K tomuto výsledku prispela akvizícia tradičných českých minerálnych vôd Ondrášovka a Korunní, ktoré tento rok obohatili naše portfólio. Potešilo ma, že Korunní v skle alebo Ondrášovka liči - teda novinky, ktoré sme na trh uviedli už pod našou hlavičkou - dokonca prekročili naše predajné očakávania," hodnotí Jannis Samaras.
Úspech s minerálkou Kláštorná Kalcia
Rast trhového podielu zaznamenáva Kofola pri slovenskej minerálnej vode Kláštorná Kalcia, ktorej výrobu oživila pred takmer dvomi rokmi. S jej fľašou zo 100 % rPETu zbiera úspechy nielen u spotrebiteľov, ale aj v prestížnych súťažiach.
Naposledy Kláštorná Kalcia zvíťazila v kategórii BEST IN PET v medzinárodnom zápolení balených vôd Global Water Drinks Awards 2020, kde uspela ako jediná značka z česko-slovenského regiónu.
V tržbách rástol v treťom štvrťroku aj bylinkový segment Skupiny Kofola - teda poľská Premium Rosa a tradičný československý výrobca bylinných zmesí LEROS. Do hlavnej
čajovo-kávovej sezóny vstupuje firma s novinkou v podobe vlastnej značky pravej talianskej kávy Trepallini, ktorú vyvinula v spolupráci s Talianmi z rodinnej pražiarne a kávového inštitútu ARC.
Koronavírus poznačil značku UGO
Z portfólia Skupiny sa naopak najmenej darilo značke UGO, ktorá silno pocítila dopady koronavírusových opatrení a oslabenej ekonomiky. COVID-19 takisto ovplyvnil predaje v Adriatickom regióne, kde nastal výrazný útlm turizmu.
Tržby skupiny tam klesli o 6,7 %. Spoločnosť Radenska napriek tomu pokračovala v udržateľných aktivitách - uviedla na trh minerálnu vodu Radenska Naturelle vo fľaši zo 100 % rPETu, a zároveň spustila kampaň na podporu výsadby 20 000 stromov v Slovinsku a Chorvátsku.
„Do roku 2020 sme vstupovali so silnou rozvahou. Za prvých 9 mesiacov máme ukazovateľ EBITDA vyšší, ako sme mali vlani v tomto čase, Ondrášovka s Korunní majú očakávanú výkonnosť. Naďalej platí náš cieľ, kedy ukazovateľ EBITDA pre rok 2020 očakávame medzi 950 mil. až 1 000 mil. Kč, pričom vzhľadom na aktuálne dopady pandémie sa budeme pohybovať skôr pri nižšej hranici. Z môjho pohľadu ale nič nebráni výplate dividendy vo výške 13,50 Kč na akciu. V nasledujúcom období, kedy budú stále pretrvávať celoekonomické obmedzenia, budeme pokračovať v osvedčenom režime flexibility nákladov a dobrého fázovania sezónnych výdavkov," uzatvára výhľad Kofoly do konca roku Samaras.