Slováci najčastejšie nakupujú mäso v supermarketoch. BILLA má novinku - značku čerstvého mäsa

02.02.2022

Slováci sú milovníci mäsa. Pri jeho výbere dbajú najmä na čerstvosť a kvalitu, a domov si ho odnášajú najmä zo supermarketov, ukázal aktuálny prieskum.

Zdroj: Tlačová správa Billy

Pre vysoký dopyt po kvalitnom mäse prichádza BILLA s novou privátnou značkou Mäsiarov výber. Zákazníkom ponúka vysokokvalitnú hovädzinu, bravčovinu a hydinu od slovenských a českých dodávateľov. Jednotlivé druhy mäsa zabezpečujú pre túto značku vybraní dodávatelia, pričom garantovaná je čerstvosť mäsa, jeho pôvod a kontrola kvality.

Mäso predstavuje pre slovenských spotrebiteľov jednu zo základných potravín a je neoddeliteľnou súčasťou jedálnička. Viac ako tretina opýtaných Slovákov (36 %) konzumuje mäso tri- alebo štyrikrát do týždňa, a skoro tretina ľudí (32 %) si ho na tanieri dopraje každý deň či takmer každý deň. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý počas januára na vzorke 607 ľudí realizovala pre BILLA agentúra 2muse.

V prieskume sme zistili, že najobľúbenejším druhom mäsa je pre opýtaných Slovákov hydina, ktorú uviedlo 83 % respondentov. Nasledovalo bravčové mäso, ktoré najčastejšie konzumujú štyri pätiny ľudí. Takmer polovica respondentov najčastejšie siahne po rybách (44 %) a morských plodoch či po hovädzine (43 %)," povedal Michal Vyšinský z 2muse

Mäso máme radi

Pokrmy z mäsa veľmi rado pripravuje až 79 % opýtaných, a takmer rovnaké percento ľudí (78 %) mäso konzumuje z dôvodu jeho významnej výživovej hodnoty.

Pri kúpe mäsa je pre respondentov dôležitá najmä jeho kvalita a čerstvosť. "Farba a štruktúra mäsa, ktoré sa chystajú vložiť si do nákupného košíka, je dôležitá pre 86 % ľudí, pričom nasleduje vôňa mäsa, pozitívna osobná skúsenosť s výrobkom, garancia kontroly kvality od dodávateľov a slovenský pôvod mäsa," vysvetlil M. Vyšinský.

Na nákup mäsa sa opýtaní Slováci najčastejšie vyberajú do obchodných reťazcov s potravinami, odpovedali takto štyri pätiny respondentov. V porovnaní s dátami získanými v podobnom prieskume o mäse, ktorý si BILLA nechala vypracovať v roku 2019, ide pre supermarkety o trojpercentný nárast. Na druhom mieste skončili mäsiarstva (64 %), na treťom zas miestne obchody s potravinami (32 %). V predajniach BILLA nakupujú respondenti mäso najmä pre jeho kvalitu.

Ako od poctivého mäsiara

Mäsový sortiment rozširuje BILLA o výrobky novej privátnej značky Mäsiarov výber, ktorá má priniesť vysoký štandard kvality za výhodnú cenu. Pod antracitovomodrým logom novej značky si zákazníci môžu zakúpiť hydinu, bravčovinu a hovädzinu od starostlivo vybraných dodávateľov.

Hydina predávaná pod značkou Mäsiarov výber je výlučne slovenská, lokálneho pôvodu. Navyše pochádza z welfare chovov, čo znamená, že zvieratá žijú v lepších podmienkach a majú stály prístup k napájadlu s vodou a ku kvalitnému krmivu bez pridaných antibiotík a rastových hormónov. Chovatelia takúto hydinu kontrolujú niekoľkokrát denne, a aj vďaka tomu je jej mäso šťavnatejšie a jemnejšie.

V rámci novej značky Mäsiarov výber je samozrejmosťou, že pri každom produkte je v BILLA garantovaná čerstvosť a dvojitá kontrola kvality. BILLA píše, že dodávatelia produktov pre novú privátnu značku sú vyberaní na základe prísnych kritérií a musia spĺňať vysoké požiadavky pri spracovaní mäsa. Pri každom druhu sa dôkladne sleduje jeho pôvod a tiež viaceré kvalitatívne parametre.

Na predajniach s chladiacim pultom mäso opracujú priamo BILLA masiari, na ostatných predajniach si zákazníci vedia zakúpiť mäso v ochrannej atmosfére.